Wednesday, January 11, 2012

API OHH API

ALkisahnya aku nak cite pun masih ngigil2 lg nih...jiran aku makcik siti telepon dia ckp yati ade panaskan ape2 ke???? hangit bau dr umah yati nih...haaaaaaaaaaaaaaaaaa....yallahai aku lupe nak tutup apiiiiiiiiii...huhuhu..ape lg bergegas mcm lipas kudung la aku nih...pastu kakak aku tolong bwkkan aku blk umah..aku dah x pikir ape2 dah..yg aku pikir rumah terbkr meletop, husband aku ngamok kat akuuuuuuuuuuu...huhuhu...kat dlm keta aku ckp cepat la sikit bwk x leh cepat lg keeee..nasib la umah dekat dgn tpt keje..pastu akak aku suruh tepon asri cepat2..dlm hati aku buat pe nak tepon dia..mesti aku kena nanti..tp tertepon jgk..aku biasa la suara gabra aku ckp umah berasap..yati lupe tutup apiiiiiii....pastu dia mcm tenang jer..x la jerit2 kat aku..ok fine ape2 pun aku nak tgk umah aku nih..skali sampai2 jer aku terus la meluru kat pintu..akak aku ckp nantiiiiiiiiiiiiiiiiiii hati2 aku dah x pikir ape dah..bukak2 pintu mak oiiiiiiiiiiiiiiiiiiii asap tebalnyerrrrrrrrrrrrrrr...huhuhu..berasap semua..satu taman tu tau kot umah aku berasap..tgk2 periuk dah melopong bwh dia..periuk tu kesygan aku..bygkan aku panaskan sup dgg tu penuh lg kuah dia...semua dah x de..daging2 pun dah ilang..mcm tu la kan..mcmana la kalau dgg kita terbakar..begitu la api di dunia..di akhirat x tau la mcmana...huhu..takut aku...pasal aku panaskan api kecik tu yg x perasan...mmg aku gune periuk tu je nak masak ape2 pun...dah fobia lak srkg..alhamdullilah x de ape2..terima kasih x terhingga pd jiran aku makcik siti..yallah makcik siti..hanya tuhan aje yg dpt blas semuaNya..syg makcik siti..hmmm..itu la hidup berjiran amat penting..kalau x berjiran susah la kita nak mintak tlg ape2 pun..mcm aku nih contohnyer...husband aku bwk motor 5 minit je sampai umah sbb terkejut punyer pasal...pdhal sepatutnya dia amik masa 15 minit..huhu bygkan..tu yg aku x nak bg tau dia..kelam kabut jdnya..ape2 pun biar aku tgk dulu mcmner...mule2 akak aku ckp nanti2 jgn masuk umah lggggggggg takut meletop ke kang...tp aku x pikir dah biar la..asalkan aku dpt selamat kan umah aku..huhuhu..rumah ohhh rumah...de hikmahnya jd mcm nih...so pd aku jgn cuai2 lg..ape2 pun keje kita buat kena tgk betul2 jgn sambil lewa..begitu la kalau semua keje kat atas bahu kita...semua kita nak pikir..sampai lupe nak tutup api sbb buat keje lain...huhu..TERIMA KASIH  YALLAH..ENGKAU SELAMATKAN HAMBAMU INI DARI KEJADIAN YANG TIDAK DI INGINI..masih fobia lg nih....nak masak ape2 pun x berani lg..tgk dpr tu lg la...huhuhu....

Periuk aku yang dah lopong...huhuhu...sian...:(

2 comments:

  1. Tak pe, periuk je yang berlubang. Boleh beli lain. Jgn romah sudah.

    ReplyDelete
  2. itu la..alhamdullilah x de ape2..

    ReplyDelete