Monday, September 3, 2012

KISAH TENTANG AKU DAN..........

Assalamualaikum, rsnye dah lama sgt x update blog nih...hmmm...hari ni tergerak hati nak mencurahkan isi hati kat blog sendiri, bukan utk melukakan hati sape2 tp...sekadar berkongsi cerita...bagaimana nak mule yer...hmmmm...manusia mmg x semuanya sempurna..begitu jgk keluarga aku...kata org...biar beranak ramai2 nanti kalau kita dah tua senang..ramai yg menjaga..betul ke...aku punyai bilangan adik beradik yg sikit..abg aku, aku, kakak aku...nasib aku dgn kakak aku duduk x jauh dgn mak ayah aku..kalau jauh mcmana la diorang kan...jd masa raya bila time aku kat sini akan ku gunekan sehabis daya aku utk buat semua keje2 rumah termasuk mengemas, memasak dan seumpamanye...akan aku pastikan semua siap...lega sikit sbb dpt hilangkan sedikit bebanan kat bahu diorang...mak aku pun bukannye sihat sgt..dia x boleh jalan lebih di sebabkan kakinye patah sbb jatuh katil...jd pergerakkan agak terhad...nasib la dia x de sebarang penyakit yg nampak mcm darah tinggi, kencing manis dan lain2..alhamdullilah...cume kadang2 sakit x nampak ni x tau la nak ckp mcmna...penah tiba2 seram sejuk la..mata x nampak la..pitam..ade makhluk halus kacau la...hmmmm ntah la...aku pun x tau kebenarannye bagaimana..kesian kat ayah aku sbb kena melayan karenah mak aku...dah mcm2 tpt kitaorg pegi berubat..tp dlm setaun tu mesti ade kes sebegitu...jdnye aku dgn akak aku sj berkongsi masalah ini..org len mane nak amik tau kan...lgpun bukan penting pun bg diorang..suke, duke kitorg kami je la yg telan...mimpi mcm2 la..binatang, benda yg kotor la..aku pun x faham sebenarnya...ape yg menganggu mak aku kan....smlm diorang dtg rumah..aku pun kuar dgn anak2 aku..skali bila aku suh masuk dah mak aku x leh kuar keta..pitam tiba2..x leh turun langsung..sudahnya x jd masuk umah aku org tua tuh...skali bila aku tanye mak aku kenapa tiba2 leh pitam, leh dia ckp sj je buat2 pitam..x nak nyusahkan anak2..kenapa la kena pikir mcm tuh semua...rumah anak2 bila2 masa je leh dtg kan..jdnye kalau org lain dgr ape tanggapan diorang kan...dah di cop lain...hmmm...aku tgk mak2 sedara aku yg len ok jer...mungkin ini bahagian kitarog...ape boleh buat...kena terima dgn redha la dugaanye..bukan kat sini jer..mak aku ade amik anak angkat...x tau kenapa silapnye...x boleh di harap langsung...menyakitkan hati..mcm2 la dia buat..mencuri, bergaduh jgn ckp la...sampai piinggan mkn dia sendiri pun kitarog yg kena cuci..sakit hati kan...dulu dah betunang tp dah mcm2 lak dia mintak dgn tunang dia..nak ade org gj la..x leh tinggal sorang2 la..x leh buat keje berat....byk cantikkkk la kan..habis tu putus tunang...sape yg nak mcm nih kan...aisey...hmmmm

No comments:

Post a Comment