Tuesday, February 26, 2013

KISAH MOHAMAD ADI ILHAM BIN MOHAMAD ASRI..

Bismillahirrahmannirahim....dah lama rsnye x update blog...hmmm malas nak menulis sebenarnya dan x de yg menarik nak kongsi pun....tp kali ni tergerak hati nak berkongsi cerita mungkin juga nak meluah perasaan yang tuhan saja yang memahaminya sekarang nih....risau, sedih dan ntah la x dpt nak di gambarkan perasaan aku skrg nih...tentang satu2nya anak bujang aku...adi ilham..lebih mesra di panggil adi jer...dr kecik lg mmg agak byk dugaan utk menjaga adi nih...dlm pantang mmg dia kuat nangis...mcm biasa la budk kecik mmg berjaga malam kan...penah satu bidan yg mengurut aku ckp...adi ni nanti degil, keras kepala, nak ikut ckp dia jer...hmmmm di sebabkan dia di lahirkan pd waktu tenghari...ntah la aku x betul ke x...tp kebetulan mmg itula perangai dia skrg nih...aku selalu doakan yang terbaik utk dia sebagai seorang ibu...dan aku la selalu ade bersama dia 24 jam menjaga dia, mendidik dia dan sebagainya la..tp x tau pe silapnya...huhuhu...semakin hari perangai semakin nakal dan x mendengar kata..dia sentiasa x boleh duduk diam walaupun sesaat..cume ms tido je dia leh diam...sedihnya..dr tahun ke tahun aku mengharapkan perubahan utk dia...tetapi sebaliknya yang terjadi..yang boleh faham aku skrg ni cume mama2 yang menjaga dia dr kecik..yg len2 mungkin tidak memahami perasaan aku nih...hanya aku yg merasa begitu peritnya keadaan skrg nih...hari2 juga la aku menangis mengenangkan mcmana ms depan dia nanti...kdg2 aku cerita jgk pd kawan karibku...leha...aku x leh simpan je masalah aku nih..aku perlu meluahkan pd seseorang utk bg kata2 semangat kat aku..sesungguhnya mmg skrg ni aku dah hilang semangat dan x kuat...ade jugak aku amik air penawar dr kelantan, air zam2 utk melembutkan hatinya..tp aku tgk masih sm jgk...pg mane2 mesti aku risau perangai dia..di sekolah pun x penah duduk diam..mesti ade ngusik kwn2 dia...aku takut dia buat yang di luar jangkaan jer...setakat mane la seorang cikgu boleh mengawal dia dlm keadaan pelajar yang ramai....ade je dia buat yang bg org marah dan menyampah dekat dia...itu juga la sebabnya suami aku jarang bwk p mane2 atau bercuti..susah kan..kalau blk kg jer mesti ade je benda je yang dia buat..sepupu2 nya pun selalu bergaduh jgk la...adi buat itu, adi buat ini...aku dah lali semua tuh..pekakkan telinge je la...aku terasa jugak sbb dah anak aku kan...mesti juga tercalit satu perasaan malu, ape org ckp..mesti aku x pandai didik anak...tgk anak aku jd mcm tuh..anak dema ok jer..semua baik, dgr kata...Yallah...terasa pilunya hati ini...terasa x nak blk kg kalau ramai2...huhuhuhu....takut nanti anak dorang mesti kena dgn adi..aku x nak mcm tuh...walaupun hakikatnya seronok kalau jumpe ramai2 ipar2 duai kan...tp ape boleh buat..semuanya aku tanggung sendiri...mcm besar betul dugaan tuhan bagi kat aku...ntah bila adi akan berubah aku pun x tau..tp sebagai seorang ibu aku akan tetap terus mendoakan utk dia....baik, buruk pun adi tetap anak ibu...ibu sentiasa akan mendoakan yang baik2 utk adi..untuk arissa....utk semuanya...YALLAH YA TUHANKU...SESUNGGUHNYA AKU TIDAK BERDAYA YALLAH..KAU RINGANKAN LA UJIAN INI...AKU MOHON PADAMU...AAMIN..YA RABAL ALLAMIN...

No comments:

Post a Comment